reklama

Aj majster tesár má svoje dni

Preložila som si kvôli nej skúšku na nasledujúci deň. Ráno som namiesto tradičného rituálu prebudenia a učenia, neprebudená cestovala na stanicu. Ubezpečovala som sa, že nie nadarmo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zabijem dve muchy jednou ranou... Až tak veľa toho zas nestratím... Učiť sa môžem aj vo vlaku...

Cestovala som dve hodiny. Vlak mal dvadsať minútové meškanie. Nepopieram, že mi to skrížilo plány, ale okamžite som zvolila plán B. Namiesto mestskej hromadnej dopravy som brázdila ulicami mesta po vlastných, zoči-voči dažďu, snehu, niekedy i obom súčasne. Topánky mi vypovedali službu, konečne som pochopila, prečo tá akcia jedny plus druhé za Euro. Napoly rozmočená, ale celá šťastná som zazvonila na jej mahagónové dvere. Prišla otvoriť sestrička, vždy skvelo naladená. Vyčarila úsmev číslo tri, vhodný pre situáciu, keď pacient následkom nevyspytateľného počasia vyzerá približne tak, ako som vyzerala ja. Prehodili sme zdvorilú frázu a po tom, čo ma ubezpečila, že pani doktorka ma o chvílililinku vezme, som si sadla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som po sedemnástich minútach vkročila do ambulancie, bola som už takmer suchá. Sadla som si do kresla, zaklonila hlavu, otvorila ústa. Zahľadela som sa na diplomy, ktoré má moja zubárka povešané na stene. Tie boli pre mňa aj v najťažších chvíľach majákom na rozbúrenom mori, svetielkom v tme, istotou, že toho bieleho netvora vrasteného do ďasna vpravo dole, spôsobujúceho mučivú bolesť, opuchy, prebdeté noci, nechuť žiť... mi vylieči. Poznala som ten zamyslený pohľad do mojich úst. Väčšinou vtedy uvažovala, či použije amalgámovú, alebo keramickú plombu. Teraz som mala pocit, že v mojich ústach blúdi. Nebola som si istá, či to nie je nová metóda, poklopkať po všetkých zuboch, čím naruší statiku každého a potom sa takticky venovať iba slabším jedincom. Tiež som sledovala, s akou virtuozitou si vymieňa náčinia, raz nástroj so zrkadlovým zakončením, potom s háčikovým, iným háčikovým, kladivkovým... Mala som z toho dobrý pocit. Zaujalo ma, ako berie svoju prácu zodpovedne, bez slov, s veľmi vážnym, priam až tragickým výrazom v tvári. Znalecky, s trochu zlomeným, ale odhodlaným hlasom sa pýtala sestričky:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Gabika, ten kaz je na šestke dole?“

„ Nie pani doktorka, tu je že na osmičke vľavo hore.“

„Vľavo hore, vľavo hore...“

Cítila som, ako prechádza po osmičke vľavo hore. Nebolelo to. Mala som tak čas sledovať aj jej mimiku. Vyzerala, akoby chcela niečo povedať, akoby vnútorne bojovala, či ma vyhrešiť, že mám hlavu v zlom uhle, alebo si to odpustiť. Hľadela som do jej zmätených očí a počúvala odborné vysvetlenie o tom, že niekedy zdanlivý kaz nie je vždy kazom, že niekedy sa len tak javí. Tak na prvý pohľad...

Neviem prečo som zostala sedieť. Možno som čakala, že chce len nadľahčiť situáciu a vzápätí mi oznámiť, že zub musí ísť von. Možno som čakala, že sa otočí a ja si vlastnoručne zub vyvŕtam a zaplombujem. A možno som len čakala, kedy zo mňa vyjde hlas, aby som jej oznámila, že pred chvíľou som docestovala z Bratislavy a o chvíľu idem späť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezabudla podotknúť, že dnes nič neplatím...

Dagmar Tóthová

Dagmar Tóthová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu